Monday, May 18, 2009

PENANGAN PENANTI

Ramai yang kata BN takut. Bila diistiharkan BN tidak bertanding di Penanti. Najib tarik diri, nescaya Che Det melenting kerana Najib tak ikut kata dia. Che Det kata bertanding, biarpun kalah. Che Det tak mudah mengalah. Najib kata bazir wang rakyat, banyak kerja nak buat, bertanding nanti kalah. Tetapi keputusan semalam BN tak tanding.
Apa muslihat Najib, tu saya tak tahu? Orang politik mesti pandai berpolitik? Dalam Utusan Malaysia, Nasharudin dapat 60% sokongan. Tiba - tiba Muktamar PAS dipromosikan. Kalau nak berpolitik kena pandai baca suasana. Nampak gaya strategik UMNO, serang dari dalam, pecahkan PAS. Secara tak langsung PR akan goyah. Bila strategik mengena kita tengok pulak UMNO akan ketawakan PR. Bab jahat, jangan ajar UMNO.
Kadang - kadang kita lupa kekuatan UMNO, dia ada segala - galanya. Orang dalam dia bekerja 24 jam dan dibayar gaji. Ketua Polis, risik, tentera, bomba, TNB, JBA, JKR dan macam - macam lagi. Orang PR mentah berpolitik.
Tengok macam mana Anwar terkena. PAS apatah lagi sejak 1955 lagi. DAP kena tipu bulat - bulat sahaja. Rasanya mangsa seterusnya PAS pulak. PKR dia dah goncang, buat tawaran b***t dan duit, ada yang kecundang (tarbiyyah kurang), tumbang Kerajaan Perak. Kalau saya cakap nanti ada orang PAS marah, kelemahan PAS pada kekuatannya (terlebih tarbiyyah). Tengok sekarang dah nampak huru - haranya. Kalau dilayan lagi PAS akan kecundang. Jadi jangan ikut mainan UMNO. Biarpun UMNO lemah, dia ada kekuatan tersendiri. Jangan pandang sebelah mata. DAP lagi senang, hari tu tengok Karpal duk mengamuk ke Anwar, sikit saja kena jolok. Kelebihan BN boleh lagakan orang. Itulah kekuatan dan kepandaiannya.
Di dalam peperangan Al Quran mengajar banyak mengingati Allah, itulah yang sepatutnya. Permainan musuh tiada siapa yang tahu, kita hanya mengharapkan bantuan dan pertolongan Allah.Cara terbaik berusaha dan bertawakkal, kita tengok lagu UMNO seterusnya. Jangan terperanjat, kalau ada kejutan dalam tempoh terdekat ini.

No comments: