Wednesday, July 8, 2009

PPSMI dimansuhkan

Semalam inilah berita yang agak menggembirakan daku bila mendengarnya. Bukan gembira kerana kemenangan, tetapi gembira Kerajaan mengakui kesilapannya. Bahasa Melayu perlu dimartabatkan. Selain dari Indonesia, mana ada Negara yang memartabatkan Bahasa Melayu. Jika Kerajaan sendiri menolak Bahasa Ibunda, pakah kita kena berharap pada Siam, Filipina, Kemboja, Viertnam atau singapura untuk memartabatkan Bahasa Melayu. Kemenangan kepada rakyat tanpa mengira bangsa.
Tentang kosnya PPSMI dengar khabarnya telah berbillion ringgit dihabiskan. Berapa kos yang sebenar hanya Kerajaan yang lebih mengetahui.
Dengar khabar juga, TPM kena menerangkan isu dan mohon restu dari Mantan Mamak Bendahara yang lalu. Entahlah, tetapi dengar - dengar dari mulut TPM sendiri. Apa gerangannya tiadalah patik ketahui. Kalau sampai tahap itu, kuasa besar sangatlah Mantan Mamak Bendahara itu. Tak akan lah kita tak mampu berfikir mana yang baik mana yang buruk. Sampai kena mohon perkenan. Apa, Negara ini mantan Mamak itu punya ka?
Moga selepas ini tiada lagi dalang pengkhianat bangsa, yang berfikir hanya untuk memusnahkan bangsa secara perlahan - lahan.

No comments: