Friday, December 11, 2009

NGA atau NGOK?

Nga Kor Ming, dengan bangganya mempertikaikan tentang peruntukkan masjid dibandingkan dengan peruntukkan kuil dan gereja. Ramai yang beri komen. Ada yang bantah, ada yang menyokong Nga. Yang pastinya DAP akan sokong Nga. PAS berbelah bagi. PKR pula majoritinya akan sokong. Atas alasan lemahnya pentadbiran UMNO untuk menyokong. Yang membantah pula melihat tentang masa depan Islam sendiri.
Dulu aku tak perasan sangat permainan ini, tetapi lama - kelamaan apabila kembali kepada Al Quran pandangan ku makin jelas. 'Orang Kafir tidak akan senang melihat orang Islam'. Nga ada matlamat jangkamasa pendek dan panjang.
Nga tak peduli dan hormat Pakatan Rakyat. Nga tak peduli Melayu Islam yang beri undi kepadanya. Itu sebab Nga berani persoalkan soalan ini dalam Dewan secara terbuka. Nga boleh minta tambahan, tetapi bukan mempertikaikan hak orang Islam. Nga bukan Ngok. Nga membawa strategik dan agenda.
Jika desakan berjaya, peruntukkan tambahan untuk gereja dan kuil. Mungkin jadi 70 atau 140 atau 200 juta. Nga akan dipandang tinggi oleh orang kafir (Kristian, Hindu dan Budha) kerana berjaya memperjuangkan rumah ibadat mereka. Itu baru dalam jangkamasa pendek. Untuk jangkamasa panjang, tuntutan demi tuntutan akan dilakukan lagi. Dan ramalan saya, majoritinya akan terus berjaya dan berjaya. Islam akan semakin diliberalkan.
PAS terpaksa senyap, takut hilang undi. Tak ada peluang nak perintah Negara.
PKR nak tunjukkan kebebasan demokrasi. Nak juga merasa jadi kaya.
UMNO masih khayal dengan kuasa Melayu. Ralit dengan kesenangan yang ada. Kepentingan individu dan rasuah bergelumang semakin membusuk.
Itulah akibatnya bila Islam dijaga oleh parti politik. Tiada apa yang dapat diharapkan. Semuanya KERANA UNDI DAN MATERIALISTIK.
Inilah percaturan demokrasi, banyak akan tergadai dari dipertahankan. Agama Islam hanya dipertikaikan. Yang lebih malang lagi kerana kebodohan umat Islam menggadaikan segala - galanya.
Taksub bukan kepada Islam tetapi kepada parti, pemimpin, negeri dan negara. Inilah Demokrasi, berjaya mencorakkan pemikiran dan taghut baru. Semuanya berlaku di atas kelemahan dan kejahilan umat Islam sendiri. Apabila arahan dan saranan Allah & Rasul ditolak ke tepi. Akhirnya Islam terus dagang.
Berhati - hatilah, kembali kepada Al Quran dan Hadis. Jangan berpolitik mengikut hati, nescaya kita akan lemah dan kecundang. Letakkan agama dan akal di hadapan. Jangan apabila telah hilang segala - galanya, baru menyesal.
Doaku moga Allah masih melindungi umat Melayu Islam di Malaysia.

No comments: