Tuesday, October 20, 2009

UMNO DAN KOMUNIS

UMNO adalah Parti yang menentang sekeras - kerasnya apabila Chin Peng berhasrat untuk pulang ke tanah air Malaysia. Habis di carinya veteran askar Melayu, SC, Jungle Squad dan entah apa - apa lagi Squad serta orang kampung. Diceterakan kembali nostalgia zaman komunis. Penderitaan dan kesempitan hidup. Sehingga ada Mak Cik yang sedih sangat dan nak menambah kesusahan sehingga masalah tiada kereta di zaman tersebut diungkitkan. Bab sedara mara kena bunuh dengan kejam diwar - warkan dalam media UMNO. Kesusahan wira - wira perang ditokok tambah. Begitulah UMNO bila nak menunjukkan betapa kejamnya Komunis.
Yang hairannya apabila Tuk Jib menyembah Negara China, tak ada siapa kata apa - apa. Kononnya atas alasan ekonomi, dilupakan sahaja terus segala penderitaan. Yang terbaru Pemuda UMNO pula tubuhkan seketariat bersama dengan Liga Komunis, tiada siapa yang berbunyi.
Mana pergi Veteran perang, wira negara, penduduk kampung yang susah sangat, keluarga yang menderita kerana sedara mara terbunuh.
Tak akan lah bodoh sangat wira - wira negara sehingga tak tahu, Negara China itu berfahaman Komunis. Dan mereka juga pengembang ideologi komunis. Mereka juga penyumbang kepada Komunis di Tanah Melayu dahulu.
Itulah UMNO yang memang suka memperbodohkan dan membiarkan orang Melayu terus bodoh. Sebab orang bodoh mudah ditipu. Orang bodoh senang dikelentung. Itulah bangsa UMNO.Selagi menguntungkan mereka dibolehkan. Jika tidak menguntungkan mereka biarpun perkara itu betul, tetap salah dan ditentang.

1 comment:

Anonymous said...

logik UMNO:
Yang aku tetap milik aku
yang kau akan jadi milik aku
Ada wang abang sayang
tak de wang abang melayang