Friday, February 13, 2009

SENGSARA PALESTIN SENGSARA UMAT ISLAM

Sejarah telah membuktikan siapa yang menguasai Baitul Maqdis akan menguasai dunia. Di zaman Khalifah Umar, Islam menguasainya. Di zaman kristian menguasai, dunia milik kristian. Di zaman kini Yahudi menguasai, Yahudi menguasai dunia. Biarpun populasi Yahudi tidak sampai 50 juta pun.
Mampukah umat Islam bangkit menguasainya. Jawapannya ya kerana ini adalah janji - janji Allah, tetapi sejauh mana usaha kita, itu yang jadi persoalannya.
Penaklukan Palestin adalah rencana Barat khususnya British semenjak tahun 1917 lagi. Bermula pada tahun 1948, Palestin semakin mengecil. Israel semakin membesar, bumi Palestin akan musnah dan dikuasai oleh Israel. Rakyat Arab mesti mengakui Yahudi adalah tuan mereka, barulah Israel akan berhenti menyerang dan membunuh. Inilah perancangan Zionis Yahudi.
Palestin telah dijadikan isu Arab. Pemimpin - pemimpin Arab menolak campurtangan dari luar. Sedangkan kita tahu negara Arab dipimpin oleh boneka - boneka Yahudi. Pasti mereka akan bersekongkol dengan Israel. Ini dibuktikan dalam serangan terbaru ke atas Gaza. Mesir menjadi pengkhianat nombor wahid yang menghalang segala bantuan dan tanah membantu Israel mengebom laluan ke Gaza. Raja Jordan hidup bergantung dengan Yahudi/ Israel. Termasuklah kononnya penjaga dua tanah haram, Arab Saudi. Wang dihabiskan di Amerika Syarikat lebih besar dari bantuan untuk Gaza.
Mungkin Allah masih belum membenarkan lahirnya Salehuddin ke 2 untuk membebaskan Palestin. Tapi janji Allah akan tiba, Allah yang lebih mnegetahui. Kerja kita hanya berusaha. Berkorban untuk mendapatkan janji Allah, nescaya kita akan mendapat ganjarannya.
Dahulu, selepas 80 tahun, baru Sallehudin dapat membebaskannya. Kini telah 61 tahun berlalu, masanya akan hampir. Ramai para cedekiawan Yahudi akan memerintah tidak lebih dari 100 tahun. Bagaimana kejam Yahudi sekalipun, janji dan perancangan Allah yang sebenarnya, Palestin akan bebas.
Kepada para pejuang, samada syahid atau menang. Bantuan Allah akan tiba. Lebih cepat kita kembali kepada Islam, lebih cepat kita akan mendapatkannya semula.

No comments: